. Effectief de juiste
doelgroep werven en
behouden

Klant case Expeditors

Fortune 500. Dat betekent veel, maar kent iedereen het ook? Fortune 500 is een verzameling van de 500 beste Amerikaanse bedrijven. Expeditors is er hier één van. Maar kent iedereen Expeditors? En belangrijker: kent iedereen Expeditors als werkgever? Iedereen is gelukkig niet nodig. Maar mensen die interesse hebben in een carrière in Internationale Logistiek zijn een zeer relevante doelgroep voor Expeditors.

Groeien. Dat kan duurzaam, efficient en slim

Employer
Branding

Als we aan logistiek dienstverleners denken dan denken we vaak een drie- of viertal spelers. Dat zijn vaak degene die bij jou en mij met een busje aan de deur komen. Maar de logistieke wereld is groter. Veel groter. Wereldwijd is Expeditors één van de topspelers. En dat zijn ze lokaal als werkgever nu ook.

Onze oplossing

De juiste (jong) professional bij de juiste hiringmanager. Dat is het uitgangspunt voor de samenwerking. Hier moeten we zeer nauw en transparant voor samenwerken. Dat begint met het Applicant Tracking System van waaruit we elke vacature en kandidaat correct managen. Boven het ATS hangt een volledig op maat ingerichte werkenbij website. We werven voor Expeditors passief en actief. Passief zijn we zichtbaar op alle relevante kanalen. Actief gebruiken we LinkedeIn voor talent sourcing. Bluewave Insights brengt alle data bij elkaar waardoor we realtime en zeer gericht kunnen sturen.

Nieuw talent op de juiste plek

Een vernieuwd werknemers bestand

Expeditors wilde graag een nieuw type medewerker aannemen. Ambitieuze mensen buiten Schiphol. Hiervoor hebben we awareness gecreëerd en zijn we een nieuwe doelgroep gaan aanspreken. En niet zonder succes: 60% van de hires van de afgelopen 12 maanden zijn “het nieuwe type” waar Expeditors op zoek naar is. Daarbij zijn de recruitment kosten sterk gedaald, evenals de time to hire en is de quality of hire toegenomen.

Meer cases